Parametrul
|
Denumire
|
Valoarea
recomandată
|
Observații
|
g1, g3
|
Grosimea peretelui flanșei paharului/capacului
|
5
8 mm
|
Se adoptă din considerente tehnologice; valori mici
pentru forțe axiale reduse; valori mari pentru forțe axiale mărite
|
g2
|
Lățimea
flanșei capacului
|
12
17 mm
|
Se adoptă în funcție de
dimensiunea filetului șurubului de fixare; pentru
șuruburi de M6 se adoptă valori inferioare;
pentru șuruburi de M8 se adoptă valori superioare
|
g4
|
Grosimea peretelui carcasei
|
6
9 mm
|
Se determină în funcție de
procedeul tehnologic de obținere a carcasei;
valoarea recomandată este pentru carcasele din oțel
turnate
|
g5
|
Grosimea ramelor de
rigidizare din zona lagărelor
|
20
30 mm
|
Se determină din considerente al gabaritului impus de
dimensiunile piuliței sau capului șurubului precum și de acces
a cheii de strângere a acestora
|
g6
|
Înălțimea
proeminenței de așezare
a capacului
|
2
4 mm
|
Se adoptă din considerente tehnologice privind prelucararea prin așchiere a suprafețelor de așezare a flanșelor capacelor
|
g7
|
Înălțimea ramelor în afara lagărelor
|
(1,5
2)g1
|
Se adoptă din considerente de rigidizare
|
g8
|
Grosimea
tălpii
|
(2
2,5)g1
|
Se adoptă din considerente tehnologice și de de rigidizare
|
g9
|
Înălțimea ramelor din zona
lagărelor
|
(3
5)g1
|
Se adoptă din considerente de rigidizare
|
x1, y1
|
Distanța
umărului arborelui de intrare față de capac
|
6
10 mm
|
Se adoptă din considerente de asigurare a montajului
elementelor (roți de curea, semicuplaje)
pe arbore fără ca acestea să intre în coliziune cu capetele șuruburilor de fixare a capacelor
|
x2
|
Distanța
dintre rulmenții lagărelor arborelui de intrare
|
(2
2,5)dR1
|
Se adoptă din considerente de optimizare constructivă și de solicitare; distanțe
reduse conduc la încărcări radiale mărite; la distanțe
mărite forțele radiale sunt reduse dar crește gabaritul
|
x3
|
Distanța
de poziționare a suportului pentru rulmenți
|
0
4 mm
|
Se adoptă din considerente împiedicare a uleiului de
pătrundere la rulmentul lagărului adiacent
|
x4
|
Distanța
pinionulu conic față de
lagăr
|
3
5 mm
|
Se adoptă din considerente de ungere corespunzătoare a
angrenajului conic
|
x5
|
Distanța
de la roata cilindică carcasă
|
8
12 mm
|
Se adoptă din considerente gabaritului redus dar și de ungere corespunzătoare a angrenajului cilindric
|
y2, y4
|
Distanța
de la roți la carcasă
|
8
12 mm
|
Se adoptă din considerente gabaritului redus dar și de ungere corespunzătoare a angrenajelor
|
y3
|
Distanța
dintre roți
|
8
12 mm
|
y5
|
Distanța
de aliniere a rulmenților față
de interiorul carcasei
|
2
5 mm
|
Se adoptă din considerente de ungere corespunzătoare a rulmenților
|
h1
|
Distanța de la roata dințată
până la fundul carcasei inferioare
|
30
40 mm
|
Ungere
corespunzătoare fără antrenarea impurităților
depuse pe fundul carcasei inferioare
|
h2
|
Înălțimea de imersare a roții în
ulei
|
1,5mn
1/3dw2
|
Ungere
corespunzătoare cu frecări minime
|