Mogan Gh.L., Butilă E.V., Buzdugan I.D. Proiectarea reductoarelor conico-cilindrice. Universitatea Transilvania din Brașov

 

Anexa.9.1 Recomandări pentru proiectarea de ansamblu a RConCil

 

Secțiunea principală a RConCil HH, varianta I

 

 

Secțiunea principală (parțială) a RConCil HH, varianta a II a

 

 

Secțiunea principală (parțială) a RConCil HH, varianta a III a

 

Vedere laterală a RConCil VH

 

 

 

 Recomandări privind valori ale unor parametri constructivi

Parametrul

Denumire

Valoarea

recomandată

Observații

g1, g3

Grosimea peretelui flanșei paharului/capacului

5…8 mm

Se adoptă din considerente tehnologice; valori mici pentru forțe axiale reduse; valori mari pentru forțe axiale mărite

g2

Lățimea flanșei capacului

12…17 mm

Se adoptă în funcție de dimensiunea filetului șurubului de fixare; pentru șuruburi de M6 se adoptă valori inferioare; pentru șuruburi de M8 se adoptă valori superioare

g4

Grosimea peretelui carcasei

6…9 mm

Se determină în funcție de procedeul tehnologic de obținere a carcasei; valoarea recomandată este pentru carcasele din oțel turnate

g5

Grosimea ramelor de rigidizare din zona lagărelor

20…30 mm

Se determină din considerente al gabaritului impus de dimensiunile piuliței sau capului șurubului precum și de acces a cheii de strângere a acestora

g6

Înălțimea proeminenței de așezare a capacului

2…4 mm

Se adoptă din considerente tehnologice privind prelucararea prin așchiere a suprafețelor de așezare a flanșelor capacelor

g7

Înălțimea ramelor în afara lagărelor

(1,5…2)g1

Se adoptă din considerente de rigidizare

g8

Grosimea tălpii

(2…2,5)g1

Se adoptă din considerente tehnologice și de de rigidizare

g9

Înălțimea ramelor din zona  lagărelor

(3…5)g1

Se adoptă din considerente de rigidizare

x1, y1

Distanța umărului arborelui de intrare față de capac

6…10 mm

Se adoptă din considerente de asigurare a montajului elementelor (roți de curea, semicuplaje) pe arbore fără ca acestea să intre în coliziune cu capetele șuruburilor de fixare a capacelor  

x2

Distanța dintre rulmenții lagărelor arborelui de intrare

(2…2,5)dR1

Se adoptă din considerente de optimizare constructivă și de solicitare; distanțe reduse conduc la încărcări radiale mărite; la distanțe mărite forțele radiale sunt reduse dar crește gabaritul

x3

Distanța de poziționare a suportului pentru rulmenți

0…4 mm

Se adoptă din considerente împiedicare a uleiului de pătrundere la rulmentul lagărului adiacent

x4

Distanța pinionulu conic față de lagăr

3…5 mm

Se adoptă din considerente de ungere corespunzătoare a angrenajului conic

x5

Distanța de la roata cilindică carcasă

8…12 mm

Se adoptă din considerente gabaritului redus dar și de ungere corespunzătoare a angrenajului cilindric

y2, y4

Distanța de la roți la carcasă

8…12 mm

Se adoptă din considerente gabaritului redus dar și de ungere corespunzătoare a angrenajelor

y3

Distanța dintre roți

8…12 mm

y5

Distanța de aliniere a rulmenților față de interiorul carcasei

2…5 mm

Se adoptă din considerente de ungere corespunzătoare a rulmenților

h1

Distanța de la roata dințată până la fundul carcasei inferioare

30…40 mm

Ungere corespunzătoare fără antrenarea impurităților depuse pe fundul carcasei inferioare

h2

Înălțimea de imersare a roții în ulei

1,5mn …1/3dw2

Ungere corespunzătoare cu frecări minime

    

Alte soluții constructive cu poziții ale axelor arborilor în plane diferite sunt prezentate în: Anexa.1.1.2.1, Anexa.1.1.2.2, Anexa.1.1.2.3, Anexa.1.1.2.4